لزوم شناسایی ذائقه دانش آموزان در فضای مجازی برای جلوگیری از آسیب

او گفت:‌ ۲ سال فعالیت اجباری دانش آموزان در فضای مجازی که به دلیل شیوع کرونا چاره‌ای دیگری نیز جز آن وجود نداشت؛ باعث شد تا بچه‌ها در فضای مجازی زندگی کنند و تحصیل خود را مجازی انجام دهند و در این فضا تربیت شوند.

باقری افزود: البته تمامی عوامل آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت تلاش کرده اند تا از آسیب‌های این فضا جلوگیری کنند؛ اما شواهد نشان می‌دهند این حضور هر مقدار هم کم، باعث ایجاد مشکلاتی در بعضی از دانش آموزان شده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: باید به عنوان خدمتگزار از فرصت‌هایی که پیش رو داریم استفاده کنیم. با بهره گیری از یافته‌ها و داشته‌های خود در فضای مجازی باید سمت و سو و شیوه‌های فعالیت خود را تغییر دهیم تا بتوانیم ۲ سال عقب ماندگی را جبران کنیم و شبهات و سوالات دانش آموزان را پاسخ دهیم.

میکائیل باقری گفت: مسئولین و مدیرانی که اشراف کامل به اجتماع و جامعه دانش آموزی دارند، قطعا باید نگاه متفاوتی در مقایسه به سال‌های گذشته داشته باشند؛ چرا که ورود بچه‌ها و حضور اجباری آن‌ها در فضای مجازی آسیب‌های زیادی داشته است که این موضوع را شاید تا به امروز درک نکرده بودیم.

او تاکید کرد: این مشکلات که برای دانش آموزان پیش آمده اند، خطر‌هایی هستند که به مسئولین نشان می‌دهند که نتوانسته ایم در فضای مجازی آن گونه که باید تاثیر گذار باشیم.

او گفت:‌ باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا بر اساس ذائقه و نیاز دانش آموزان برنامه‌های خود را در فضای مجازی و حقیقی اجرایی کنیم.


منبع: https://www.yjc.news/fa/news/8274670/%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B0%D8%A7%D8%A6%D9%82%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A8

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛