فهمیدیم که دیجیتال مارکتینگ به مدیریت، تولید و اجرای کلیه محتواهای دیجیتالی گفته میشود که برای یک شرکت، برند یا فرد صورت میگیرد. یکی از مهمترین تغییراتی که در بازاریابی سنتی رخ داده است، “ظهور بازاریابی دیجیتال” است و منجر به تجدید استراتژیهای بازاریابی شده، تا بتوانیم با این تغییر عمده در بازاریابی سنتی سازگار شویم. داشتن جامعترین استراتژی و بیزنس پلن و در اختیار داشتن بهترین ابزار و اجرا، بدون تحلیل عملکرد هیچ نتیجهای برای شما در بر نخواهد داشت. شما باید هر روز با استفاده از داشبوردهای مدریتی در اختیارتان مثل گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول کسب و کار خود را تحلیل کنید، تحلیلهای خود را یادداشت کنید و برای آینده کوتاهمدت، میانمدت و بلند مدت برنامهریزی کنید. آموزش و توضیح نحوه استفاده از گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول به دلیل پیچیدهگی فراوان در این مقاله جای نداشته و سعی خواهیم کرد در مقالهای دیگر به آموزش صفر تا صد گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول بپردازیم. کاربران امروز، به دلیل مشغلههای فراوان فکری، توانایی و حوصله مطالعه متون طولانی را ندارند؛ بنابراین نیاز است تا در کنار محتواهای متنی تولید شده از محتواهای تصویری نیز سی یو وب استفاده کرد.
مرحله اصلی استراتژی دیجیتال مارکتینگ
شاید اینطور به نظر بیاد که امروزه دیگه تقریبا همه به نوعی با فضای آنلاین سر و کار داشته باشن، اما شاید باورتون نشه که باز هم به صورت روزانه داره به تعداد این افراد اضافه میشه! در مارکتینگ همیشه برقراری ارتباط با مخاطب در مکان و زمان درست اهمیت داشته و داره. مارکتینگ مدرن یعنی ملاقات با مشتری در جایی که حضور داره و این مکان در واقع همون اینترنته. در واقع جست و جوی نام برند شما توسط کاربران در گوگل صفحات واقعی با نام برندتان در شبکه های اجتماعی مهم است.
بدون توجه به این که چه استراتژی را می خواهید اتخاذ کنید، این ۴ سوال را باید قبل از شروع به دیجیتال مارکتینگ پاسخ دهید. من از بس ویدئو ها آقای رهبری رو دیدم، همش صدای ایشون لحنشون موقع خوندن تو گوشم بود. مثلا اگه دسته بندی دیجیتال مارکتینگ رو می گفتید و زیرمجموعه هرکدوم توضیح میدادید شاید سر در گمی کمتر میشد واسه خواننده. بعد از پایان بحث دیجیتال مارکتینگ نوبت آشنایی با ابزارهای آن است، تمام زیرشاخههای بازاریابی دیجیتال ابزارهایی دارند که میتوانید با استفاده از انها کار خود را کنترل و اصلاح کنید. در مقاله ابزارهای دیجیتال مارکتینگ لیست کاملی ار بهترین ابزارها را میخوانید. اگر شما به برندها وبسایتهای معروف نگاه کنید، مشاهده میکنید که آنها هر دفعه روند بازاریابی دیجیتال خود را عوض میکنند یعنی پیشنهاد ویژهای را ارائه میدهند و سعی میکنند که وب سایت خود از حالت تکراری دربیاورند.
- مخاطبان بازارهای اروپا، آسیا و آمریکای شمالی، استفاده بسیاری از اینترنت دارند.
- در واقع بعد از طراحی سایت اگر سئو انجام نشود و در صفحه اول قرار نگیرید ورودی زیادی نخواهید داشت.
- اصطلاح بازاریابی اینترنتی به استفاده از کانال های دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات به منظور دستیابی به مشتریان اشاره دارد.
- در واقع مجموعه رنگ، سطح، حجم، فونت، فرم و حتی دیزاین داخلی محل فعالیت شما میبایست با رنگ و سطح و حجم و… فضای کسب و کار اینترنتی شما همخوانی و یکسان باشد.
- برای تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ باید بدانید مخاطبان شما دقیقا چه دستگاههایی در اختیار دارند.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 10 استراتژی جدید در سال 2022
فروشندگان مختلف میتوانند به واسطه همکاری با دیجیکالا محصولات خود را برای کاربران میلیونی این سایت به نمایش بگذارند تا فروش قابلتوجهی به دست آورند؛ در عوض مبلغی توافق شده که درصدی از فروش است را به دیجیکالا پرداخت میکنند. بازاریابی وابسته یکی از پردرآمدترین انواع بازاریابی دیجیتالی است که شامل مشارکت با یک خردهفروش آنلاین است که در آن از هر فروش یا سرنخهایی که وارد میکنید، کمیسیون دریافت میکنید. با این کار محصولات یا خدمات شما به شبکه گستردهای از مخاطبان از طریق وبسایتها، پلتفرمهای شبکههای اجتماعی، وبلاگها یا خبرنامهها ارجاع داده میشود. به طور کلی، هدف اصلی شرکت های بازاریابی دیجیتال ایجاد ترافیک وب و سرنخ ها و افزایش فروش برای کسب و کار شما از طریق استراتژی های بازاریابی نوآورانه است. سئو یا Search engineoptimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.
چه زمانی به طراحی و تولید نرمافزار اختصاصی برای کسب و کار اینترنتی خود نیاز داریم؟
بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یکی از رویکردهای نوین بازاریابی است که در عصر حاضر کاربرد فراوانی پیدا کرده است. نرمافزارهای تحت ویندوز همان نرمافزارهایی هستند که شما در کامپیوتر خانگی و یا رایانه همراه خود (لپ تاپ) نصب کرده و از آنها استفاده میکنید. همراهی و تعامل مخاطب با محتوای شماست که حضور تاثیرگذار شما را تثبیت میکند. نحوهی عملکرد کارشناس محتوا را دو نفر تعیین میکنند استراتژیست و سئو منیجر، آنها مشخص میکنند روی چه خط و استراتژی تولید محتوا را انجام گیرد. قبل از اجرای یک کمپین موفقیت آمیز، شما باید شناخت عمیقی در مورد رفتار و علایق مشتری خودتان داشته باشید.
شاید بگویید نیازی به سایت ندارم، با یک پیچ اینستاگرامی زیبا هم میتوانم محصولاتم را بفروشم. اما اگر فردا این پیچ به هر دلیلی از دسترس خارج شد، مشتریان دیگر چگونه میتوانند شما را پیدا کنند؟ پیشنهاد میکنیم که حتماً ویدیو زیر را نگاه کنید تا جواب تمام سوالهایتان را بگیرید. به احتمال خیلی زیاد اولین برخورد مشتریان با کسبوکار شما در وبسایت اتفاق میافتد.دیگر نمیتوانید مثل کسبوکارهای سنتی با استخدام یک فروشنده چرب زبان مشتریان را جذب کنید! از گوشی که خریدهاید راضی هستید و هرکسی میپرسد ار کجا خریدی نام فروشگاه اینترنتی را میگویید.