
بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1404
انواع قطعات سیستم ترمز دوچرخه گروه فستوس قطعات و لوازم یدکی دوچرخه | توکو لیفتراک
سیستم ترمز از اصلی ترین قسمت های خودرو محسوب می شود که ایمنی خودرو به شدت به آن وابسته است . اصلی ترین تفاوت این سیستم با سایر سیستم ها این است که، هنگامی که از ترمز استفاده می کنید در ترمز های معمولی لنت ها به کاسه ترمز و چسبیده و چرخ بدون حرکت می شود. پیش از شرح شیوه کار سروو در ابتدا بهتر است که در خصوص عملکرد شیر هوا توضیحی بدهیم؛ این قطعه به صورت مستقیم با کمک یک لوله میانی به منیفولد ورودی هوای موتور متصل می شود تا با هدف اعمال خلا نسبی، هوای میان دو سمت دیافراگم را بگیرد.
- ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می نویسم.
- برای آنکه در رابطه با انواع لوازم یدکی پراید مطالب بیشتری کسب کنید و اطلاعاتی در رابطه با بخش های اصلی و فرعی خودرو و نیز اجزای هر کدام از آنها بیشتر بخوانید سایت فروشگاه لوازم یدکی پراید حمزه را دنبال کنید .
- در خودروهایی که به ترمز ABS مجهز هستند ، با فشردن شدید پدال ترمز، دیگر چرخ خودرو قفل نمی شود و این امر باعث کنترل بهتر خودرو می شود.
تیم و مجموعه فروشگاه لنت استور همواره سعی دارد تا اطلاعات کاملی در زمینه لنت ترمز به همراهان خود ارائه دهند. مطمئن باشید که شرکت های خودروسازی بر نوع لنت مورد نیاز خودروی شما تحقیقات زیادی به همراه کمپانی های لنت سازی انجام داده اند. این بدین معناست که در صورتیکه بر روی خودروی شما لنت ارگانیک بصورت استاندارد نصب شده است شما هم می بایست لنت ارگانیک استفاده کنید و یا در صورتیکه بر روی خودروی شما لنت نیمه متالیک یا متالیک نصب است سعی کنید از همین نوع لنت استفاده کنید . مگر در شرایط رانندگی و آب و هوای خاص و یا با نظر کارشناسان مطلع از ساختار لنت ، ولی بصورت یک قاعده کلی بر روی خودروی خود می توانید لنت هایی که نرم تر از لنت فابریک شما هستند یا به همان نرمی لنت فابریک هستند استفاده کنید . در غیر اینصورت دیسک های شما زودتر از حد معمول خورده می شوند و همچنین قابلیت ترمزگیری شما به حد مطلوب نخواهد رسید.معمولا بعضی از مصرف کنندگان خودرو برای آنکه لنت ارزان تر بخرند و یا لنت با طول عمر بالاتر داشته باشند دچار چنین اشتباهاتی می شوند.
در ترمز ABS سیلندر تمام هیدرولیک ترمز با نمونه های الکتریکی جایگزین می شود تا با کمک سنسور ترمز ABS و واحد پردازنده مرکزی میزان فشار درون سیلندر تغییر کند. در چنین شرایطی سرعت چرخش چرخ ها با یکدیگر تفاوت پیدا می کند و در نتیجه کنترل خودرو از دست می رود. در اینجاست که خودروسازان برای ارتقای سیستم ترمز ماشین با به کارگیری سنسور ترمز Abs از هرزگردی چرخ ها و قفل شدن آنها جلوگیری می کنند. در نتیجه خودروسازان به دنبال سیستم های ایمنی خودرو هوشمند برای ترمزگیری ایمن تر با توجه به شرایط خودرو بودند. اگر به عنوان راننده از ایمنی خودرو خود اهمیت می دهید، پس باید مراقب ترمزهای آن نیز باشید.از زمان تولید و اختراع اولین خودرو، روش توقف خودرو یکی از دغدغه های اصلی بوده است.
لنت ترمز جلو ساینا امکو
از طرفی با این سیستم می توان به سادگی فشار پدال ترمز را چند برابر کرده و ترمز های دیسکی را جایگزین ترمزهای کاسه ای کرد. به عنوان مثال اگر دو جسم لاستیکی را روی هم بلغزانید کار سخت تری را باید انجام دهید تا مثلا دو جسم فلزی استیل را که کاملا سطحی صیقلی دارد. به عبارتی نیروی اصطکاک به وزن و طول عمر قطعه مرتبط است و با زیاد شدن وزن ، نیروی بیشتری نیز نیاز است. د رزمانی که لنت ترمز در محل دیسک ترمز فشرده می شود ، زیاد شده نیرویی که به لنت ها وارد می شود ، نیروی اصطکاک را نیز بالاتر می برد.
ترمز هیدرولیکی
محفظه های ترمز، که به عنوان دیگ های ترمز شناخته می شوند، اجزائی هستند که هوای فشرده را به نیروی مکانیکی تبدیل می کنند. از طریق این مکانیسم است که ترمزها فعال می شوند و کامیون یا اتوبوس سنگین قادر به توقف ایمن است. قبل از اختراع شدن ترمزهای بادی ، قطارها از ترمزهای به نام ترمزابتدایی استفاده میکردند که برای به کار انداختن آن به یک اپراتور یا ترمزچی نیاز بود.
چرا دیسک ترمز هنگام ترمزگیری صدا می دهد؟
انواع قطعات سیستم ترمز دوچرخه گروه فستوس قطعات و لوازم یدکی دوچرخه | توکو لیفتراک